Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Dili | Türkçe |
Bölüm Başkanı (yada Eşdeğeri) | Öğr. Gör. Hüriye SUBAŞI |
Süresi (Yıl) | 2 |
İkinci Öğretim | Yok |
Kontenjanı | Normal Öğretim: 35 |
Staj Durumu | Var |
Mezuniyet Ünvanı | Büro Yöneticisi ve Yönetici Asistanı |
ÖSYM Tipi | TYT |
Ders İçerikleri | Tıklayınız |
Program Hakkında Bilgi:
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde, yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek, nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan dört yarıyıllık bir yükseköğretim programıdır.
Amaç ve Hedef:
Kamu ve özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına destek olmak üzere, büro faaliyetlerinin yükünü azaltabilecek derecede bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, iletişim becerileri gelişmiş, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, protokol bilgisine sahip, yönetsel karar alma ve analiz becerisine sahip ve yaratıcılık bilincinde büro yöneticileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Çalışma Alanları:
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; belediyeler, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde istihdam edilirler. Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık bürolarının temel ihtiyacı olan yönetici sekreterliği görevini en iyi bir şekilde yapabilecek elemanlardır. Bu programdan mezun olanlar, "Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı" unvanını alırlar. Bu unvan teknikerlik ile denktir.
Dikey Geçiş Yapılabilecek Alanlar:
Öğrenci Seçme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile öğrenci, yeterli puanı aldığı takdirde lisans tamamlama programlarına geçebilir veya Açık Öğretim Programlarının ilgili alanlarına (İşletme-İktisat) üçüncü yıldan devam ederek lisans tamamlayabilir. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından mezun olan öğrencilerin DGS'ye girerek yerleşebilecekleri bölümler: *Halkla İlişkiler *Halkla İlişkiler ve Reklamcılık *Halkla İlişkiler ve Tanıtım *İşletme Bilgi Yönetimi *Sağlık Kurumları İşletmeciliği *Yönetim Bilişim Sistemleri *Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Teknik Alt Yapı ve Laboratuvar İmkânları:
4 adet 25 kişilik, 1 adet 50 kişilik bilgisayar laboratuvarı tüm öğrencilerimize ücretsiz olarak hizmet vermeye devam etmektedir.
Akademik Personel | |
Hüriye SUBAŞI , Öğretim Görevlisi | Ayşe Sevcan HATTATOĞLU , Öğretim Görevlisi |
Halil İbrahim KURT, Öğretim Görevlisi |